Ga naar de inhoud

Paid Advertising

21
  • Ad Spend (advertentiebudget)
  • Cost per Mille (CPM)
  • Bereik
  • Click Through Rate (CTR)
  • Cost per Click (CPC)
  • Return on Ad Spend (ROAS)
  • Break Even ROAS
  • Kosten per Toevoeging aan Winkelwagen
  • Kosten per Weergave van Landingspagina
  • Kosten per Gestarte Betaling
  • Kliks
  • Add to cart
  • Cost per action
  • Campagne
  • Retargeting
  • Frequentie
  • Paid advertising specialist
  • Ad copy
  • Ad creative
  • Kwaliteitsscore
  • Vertoningen

Facebook ads

9
  • Facebook ads
  • Business Manager
  • Advertentieset
  • Advertentie
  • Long form ad copy
  • Short form adcopy
  • Facebook ads specialist
  • Facebook ads bureau
  • Facebook pixel

TikTok ads

4
  • TikTok ads
  • TikTok ads specialist
  • TikTok ads bureau
  • TikTok Ad Library

Google ads

21
  • Google Ads
  • Responsive Search Ad
  • Single Keyword Ad Group (SKAG)
  • Google ads specialist
  • Advertentienetwerk
  • Advertentietegoed
  • Bing Ads
  • Display marketing
  • Funnel tracking
  • Google Grants
  • Pre-roll
  • Product listing Ads
  • Product feed
  • SERP’s
  • UTM tag
  • UTM tracking
  • RSLA
  • Google Ads bureau
  • Exact zoeken
  • Google Display Netwerk
  • Google shopping

Google SEO

37
  • Google SEO
  • Linkbuilding
  • Inbound link
  • Outbound link
  • Meta omschrijving
  • Google Search Console
  • Meta tags
  • Backlinks
  • Zoekvolume
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Zoekwoord
  • Organisch verkeer
  • Bounce percentage
  • Google Analytics
  • SEO specialist
  • SEO bedrijf
  • SEO bureau
  • Google Trends
  • Zoekresultaat
  • Bing
  • Gemiddelde positie
  • Sitemap
  • Lokale SEO
  • Long tail zoekwoorden
  • On Page SEO
  • Organische resultaten
  • Short tail zoekwoorden
  • Technische SEO
  • Uitsluitingszoekwoorden
  • URL
  • Website autoriteit
  • Zoekmachine
  • Zoeknetwerk
  • Zoektermen
  • Zoektypes
  • Black hat SEO
  • White hat SEO

eMail- & SMS

5
  • Email Sequence
  • E-mail Flow
  • Trigger
  • Drip Campaign
  • GDPR (AVG)

Funnels

9
  • Landingspagina
  • Video Sales Letter (VSL)
  • Funnel specialist
  • Marketing funnel
  • Sales funnel
  • Bedankpagina
  • E-book
  • Webinar
  • Masterclass

eCommerce

23
  • E-commerce
  • Abandoned Cart
  • Initiate checkout
  • Cookies
  • AVG-wetgeving
  • iDeal
  • PayPal
  • Fulfillment
  • Payment Service Provider (PSP)
  • Track and trace
  • Webwinkel/webshop
  • E-commerce specialist
  • E-commerce manager
  • Dropshipping
  • Amazon FBA
  • Bestelling
  • Mollie
  • MultiSafePay
  • Adyen
  • Lifetime Value (LTV)
  • Average Order Value (AOV)
  • E-Commerce bureau
  • Webshop hosting

Digital Marketing

21
  • KISS strategie
  • Return on Investment
  • KPI (Kritische Prestatie Indicator)
  • Digital marketingspecialist
  • Online marketing strateeg
  • Marketingkosten
  • User Generated Content (UGC)
  • Digital marketingbureau
  • Account-Based Marketing (ABM)
  • Bottom of the funnel (BOF)
  • Customer Acquisition Cost (CAC)
  • Content marketing
  • Lead Nurturing
  • Middle of the funnel (MOF)
  • Top of the funnel (TOF)
  • Marketing Qualified Leads (MQL)
  • Affiliate marketing
  • Broad Match Modifier (BMM)
  • Conversiewaarde
  • Website hosting
  • Benchmark

Tool & Software

17
  • Shopify
  • WooCommerce
  • WordPress
  • Lightspeed
  • PrestaShop
  • JouwWeb
  • MijnWebwinkel
  • ClickFunnels
  • Klaviyo
  • Keap / Infusionsoft
  • ActiveCampaign
  • MailBlue
  • HubSpot
  • Drupal
  • SEMRush
  • Ubersuggest
  • Funnelytics

Conversie

16
  • Conversieoptimalisatie
  • A/B-test
  • Kleurenpsychologie
  • Call to action
  • Consumentenpsychologie
  • Conversiepercentage
  • Cross-selling
  • Upsell
  • Customer Journey
  • Heatmap
  • Push- en pull marketing
  • Storytelling
  • Unique Selling Point (USP)
  • User Interface (UI)
  • User Experience (UX)
  • Mobile responsive

Sales

36
  • Inbound lead
  • Outbound lead
  • Koude acquisitie
  • Cold calling
  • Cold e-mailing
  • CRM-systeem
  • Account scoring
  • Acquisitie
  • Actionable insights
  • Annual Recurring Revenue (ARR)
  • Monthly Recurring Revenue (MRR)
  • B2B
  • B2C
  • Bedrijfsdata
  • Bedrijfsinformatie
  • Buyer persona
  • Buying signales
  • Koopintentie
  • Churn rate
  • Closing rate
  • Relatiebeheer
  • Customer Data Platform (CDP)
  • Data-Entry/ Processing
  • Data cleaning
  • Discovery call
  • Forecast
  • Go-to-marketing (GTM)
  • Hit rate
  • Ideale klantprofiel (IKP)
  • Outreach
  • Prospect
  • Revenue operations (RevOps)
  • Sales pijplijn
  • Sales Prospecting
  • Totale afzetmarkt
  • Debiteur

Web3

26
  • Ape
  • AMM
  • Cefi
  • CEX
  • DAO
  • Dapp
  • Degen
  • DeFi
  • DEX
  • DYOR
  • FUD
  • Gas
  • Gwei
  • HODL
  • NFT
  • PFP
  • PoS
  • PoW
  • Rug pull
  • Sats
  • Ser
  • Shill
  • Shitcoin
  • TPS
  • TVL
  • WAGMI
  • Home
  • Marketing Kennisbank
  • Sales
  • Churn rate
View Categories

Churn rate

2 min read

Het is belangrijk om de basis te kennen van churn rate. Om dit te doen kan jij je churn rate berekeningen niet l te ingewikkeld maken, anders zullen ze de impact verliezen. Niet iedereen kent alleen de basis van churn rate, maar dat maakt niet uit want dan ben je op het juiste adres. In dit artikel vind je alle nodige informatie over churn rate.

 

Wat is churn rate? #

De churn rate, wat misschien wel beter bekend is als klantverloop, is de snelheid waarmee klanten stoppen met zaken doen met het bedrijf. Dit wordt vaak gebruikt door bedrijven die gebruik maken van abonnementen of contracten. Het is dus als het ware hoe snel mensen besluiten het contract of abonnement op te zeggen.

 

Wat zijn voordelen van churn rate? #

Het grootste voordeel voor een bedrijf van het weten van de churn rate, is dat je inzicht en duidelijkheid hebt over hoe goed de klanten worden behouden, wat daarbij een weerspiegeling is van de kwaliteit van de service of product wat het bedrijf levert.

Wanneer jij als bedrijf zijnde ziet dat de churn rate van periode tot periode toeneemt, zal je moeten begrijpen dat een bepaald onderdeel hoe jij je bedrijf runt, gebrekkig is. Zo kan je met je bedrijf bijvoorbeeld een defect product leveren of een slechte klantenservice hebben.

Wanneer jij met je bedrijf weet wat de churn rate is, en waaraan het ligt, zal je begrijpen waarom klanten zullen vertrekken en waar je het bedrijf kan gaan repareren. Een reden dat daarbij ook komt kijken, is dat wanneer jij klanten weet te behouden, dat in kosten veel goedkoper is als dat je nieuwe klanten moet gaan werken.

 

Waarvoor gebruik je churn rate? #

Je kan churn rate op veel verschillende manieren gebruiken, hieronder staan een paar manieren:

  • Als maatstaf hoe je bedrijf er voorstaat met de vooruitzichten op lange termijn
  • Bijhouden of je klantbehoud verbetert
  • Erachter komen welke wijzigingen een negatief effect hebben op klantenbehoud
  • Uitzoeken welke klanten het meest succesvol zijn voor je bedrijf
  • Voorspellen wat de prestaties van je bedrijf kunnen gaan doen

 

Hoe bereken je de churn rate? #

Het is handig om te weten hoe jij je eigen churn rate kan berekenen. Hier een paar eenvoudige en effectieve stappen hoe jij het kan berekenen:

Kies een bepaalde tijdsperiode

Kies als allereerste een periode waarvan jij de churn rate wilt weten. Dit kan bijvoorbeeld een week, maand, kwartaal of een jaar zijn. Wat het meeste voorkomt, is dat mensen de churn rate percentage willen weten van een maand, en dit is ook wat ik jou zou aanraden.

 

Bereid je gegevens voor #

Hierbij is het belangrijk om je gegevens goed op orde te hebben. Noteer voor jezelf hoeveel klanten jij aan het begin van de periode had, en welke klanten hun contract of abonnement hebben opgezegd, of niet zullen gaan verlengen.  Zo weet jij ook hoeveel klanten je bent kwijtgeraakt in een periode.

 

Pas de formule toe #

De gegevens die jij hebt genoteerd ga je dan gebruiken in een formule. De formule is alsvolgt:

Churn rate = (aantal verloren klanten in een periode)/ (aantal klanten aan het begin van de periode)

Stel je had aan het begin van de maand april 150 klanten, en je bent 7 klanten verloren, dan zal de berekening als volgt zijn:

Churn rate = (7)/ (150) = 0,05

 

Maak er tot slot een percentage van #

Als allerlaatste zal je er een percentage van moeten maken. Wanneer je ervoor kiest om er een percentage van te maken, zal dit je resultaat begrijpelijker maken. Vermenigvuldig het berekende getal met 100, dus dan is de berekening als volgt:

0,05 x 100 = 5%

Je churn rate percentage is dan 5%, wat inhoudt dat 5% van de klanten in de maand april weg zijn gegaan.

What are your Feelings

Powered by BetterDocs

Inhoud
  • Wat is churn rate?
  • Wat zijn voordelen van churn rate?
  • Waarvoor gebruik je churn rate?
  • Hoe bereken je de churn rate?
    • Bereid je gegevens voor
    • Pas de formule toe
    • Maak er tot slot een percentage van
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien.
InstellingenAccepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieLooptijdOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN