Ga naar de inhoud

Paid Advertising

21
  • Ad Spend (advertentiebudget)
  • Cost per Mille (CPM)
  • Bereik
  • Click Through Rate (CTR)
  • Cost per Click (CPC)
  • Return on Ad Spend (ROAS)
  • Break Even ROAS
  • Kosten per Toevoeging aan Winkelwagen
  • Kosten per Weergave van Landingspagina
  • Kosten per Gestarte Betaling
  • Kliks
  • Add to cart
  • Cost per action
  • Campagne
  • Retargeting
  • Frequentie
  • Paid advertising specialist
  • Ad copy
  • Ad creative
  • Kwaliteitsscore
  • Vertoningen

Facebook ads

9
  • Facebook ads
  • Business Manager
  • Advertentieset
  • Advertentie
  • Long form ad copy
  • Short form adcopy
  • Facebook ads specialist
  • Facebook ads bureau
  • Facebook pixel

TikTok ads

4
  • TikTok ads
  • TikTok ads specialist
  • TikTok ads bureau
  • TikTok Ad Library

Google ads

21
  • Google Ads
  • Responsive Search Ad
  • Single Keyword Ad Group (SKAG)
  • Google ads specialist
  • Advertentienetwerk
  • Advertentietegoed
  • Bing Ads
  • Display marketing
  • Funnel tracking
  • Google Grants
  • Pre-roll
  • Product listing Ads
  • Product feed
  • SERP’s
  • UTM tag
  • UTM tracking
  • RSLA
  • Google Ads bureau
  • Exact zoeken
  • Google Display Netwerk
  • Google shopping

Google SEO

37
  • Google SEO
  • Linkbuilding
  • Inbound link
  • Outbound link
  • Meta omschrijving
  • Google Search Console
  • Meta tags
  • Backlinks
  • Zoekvolume
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Zoekwoord
  • Organisch verkeer
  • Bounce percentage
  • Google Analytics
  • SEO specialist
  • SEO bedrijf
  • SEO bureau
  • Google Trends
  • Zoekresultaat
  • Bing
  • Gemiddelde positie
  • Sitemap
  • Lokale SEO
  • Long tail zoekwoorden
  • On Page SEO
  • Organische resultaten
  • Short tail zoekwoorden
  • Technische SEO
  • Uitsluitingszoekwoorden
  • URL
  • Website autoriteit
  • Zoekmachine
  • Zoeknetwerk
  • Zoektermen
  • Zoektypes
  • Black hat SEO
  • White hat SEO

eMail- & SMS

5
  • Email Sequence
  • E-mail Flow
  • Trigger
  • Drip Campaign
  • GDPR (AVG)

Funnels

9
  • Landingspagina
  • Video Sales Letter (VSL)
  • Funnel specialist
  • Marketing funnel
  • Sales funnel
  • Bedankpagina
  • E-book
  • Webinar
  • Masterclass

eCommerce

23
  • E-commerce
  • Abandoned Cart
  • Initiate checkout
  • Cookies
  • AVG-wetgeving
  • iDeal
  • PayPal
  • Fulfillment
  • Payment Service Provider (PSP)
  • Track and trace
  • Webwinkel/webshop
  • E-commerce specialist
  • E-commerce manager
  • Dropshipping
  • Amazon FBA
  • Bestelling
  • Mollie
  • MultiSafePay
  • Adyen
  • Lifetime Value (LTV)
  • Average Order Value (AOV)
  • E-Commerce bureau
  • Webshop hosting

Digital Marketing

21
  • KISS strategie
  • Return on Investment
  • KPI (Kritische Prestatie Indicator)
  • Digital marketingspecialist
  • Online marketing strateeg
  • Marketingkosten
  • User Generated Content (UGC)
  • Digital marketingbureau
  • Account-Based Marketing (ABM)
  • Bottom of the funnel (BOF)
  • Customer Acquisition Cost (CAC)
  • Content marketing
  • Lead Nurturing
  • Middle of the funnel (MOF)
  • Top of the funnel (TOF)
  • Marketing Qualified Leads (MQL)
  • Affiliate marketing
  • Broad Match Modifier (BMM)
  • Conversiewaarde
  • Website hosting
  • Benchmark

Tool & Software

17
  • Shopify
  • WooCommerce
  • WordPress
  • Lightspeed
  • PrestaShop
  • JouwWeb
  • MijnWebwinkel
  • ClickFunnels
  • Klaviyo
  • Keap / Infusionsoft
  • ActiveCampaign
  • MailBlue
  • HubSpot
  • Drupal
  • SEMRush
  • Ubersuggest
  • Funnelytics

Conversie

16
  • Conversieoptimalisatie
  • A/B-test
  • Kleurenpsychologie
  • Call to action
  • Consumentenpsychologie
  • Conversiepercentage
  • Cross-selling
  • Upsell
  • Customer Journey
  • Heatmap
  • Push- en pull marketing
  • Storytelling
  • Unique Selling Point (USP)
  • User Interface (UI)
  • User Experience (UX)
  • Mobile responsive

Sales

36
  • Inbound lead
  • Outbound lead
  • Koude acquisitie
  • Cold calling
  • Cold e-mailing
  • CRM-systeem
  • Account scoring
  • Acquisitie
  • Actionable insights
  • Annual Recurring Revenue (ARR)
  • Monthly Recurring Revenue (MRR)
  • B2B
  • B2C
  • Bedrijfsdata
  • Bedrijfsinformatie
  • Buyer persona
  • Buying signales
  • Koopintentie
  • Churn rate
  • Closing rate
  • Relatiebeheer
  • Customer Data Platform (CDP)
  • Data-Entry/ Processing
  • Data cleaning
  • Discovery call
  • Forecast
  • Go-to-marketing (GTM)
  • Hit rate
  • Ideale klantprofiel (IKP)
  • Outreach
  • Prospect
  • Revenue operations (RevOps)
  • Sales pijplijn
  • Sales Prospecting
  • Totale afzetmarkt
  • Debiteur

Web3

26
  • Ape
  • AMM
  • Cefi
  • CEX
  • DAO
  • Dapp
  • Degen
  • DeFi
  • DEX
  • DYOR
  • FUD
  • Gas
  • Gwei
  • HODL
  • NFT
  • PFP
  • PoS
  • PoW
  • Rug pull
  • Sats
  • Ser
  • Shill
  • Shitcoin
  • TPS
  • TVL
  • WAGMI
  • Home
  • Marketing Kennisbank
  • Digital Marketing
  • Customer Acquisition Cost (CAC)
View Categories

Customer Acquisition Cost (CAC)

2 min read

Customer Acquisition Cost, is een cruciale maatstaf dat door veel bedrijven over de hele wereld gebruikt wordt om middelen te bepalen dat ze nodig hebben om hun groei door te zetten door nieuwe klanten te krijgen. In dit het is van groot belang om Customer Acquisition Cost te snappen om je klantenaantal uit te breiden en om winst te maken. In dit artikel geef ik je informatie over Customer Acquisition Costs.

 

Wat is Customer Acquisition Cost? #

Customer Acquisition Cost wordt regelmatig gebruikt met de afkorting CAC. De Customer Acquisition Cost van een bedrijf zijn de totale verkoop- en marketingkosten die nodig zijn om nieuwe klanten binnen een bepaalde periode te verdienen.

Customer Acquisition Cost meet de kosten van een potentiële lead omzetten in een klant. De Customer Acquisition Cost van een bedrijf zijn de totale verkoop- en marketingkosten die nodig zijn om nieuwe klanten binnen een bepaalde periode te verdienen. Bedrijven gebruiken deze statistiek om de winstgevendheid te bepalen.

 

Hoe worden de Customer Acquisition Cost berekend? #

Wanneer je de Customer Acquisition Cost wilt gaan berekenen, tel je de kosten die samengaan met het werven van nieuwe klanten (denk aan het uitgegeven bedrag aan marketing en verkoop) en dat bedrag deel je dan door het aantal klanten dat je hebt geworven. Dit wordt vaak door bedrijven berekend per tijdsbestek, dus bijvoorbeeld een jaar.

Als een bedrijf bijvoorbeeld €2000 aan marketing en verkoop heeft uitgegeven, en ze hebben 1000 klanten geworven zou de CAC dus €2 zijn. De berekening is dan 2000/ 1000 = 2.

De berekening lijkt heel eenvoudig, maar bij het optellen van de totale uitgaven moeten wel met meerdere factoren nog rekening worden gehouden. Denk hierbij aan de kosten van meerdere marketingstrategieën of salarissen.

 

Welke factoren zijn er van invloed op de CAC? #

Wanneer jij de CAC wilt gaan berekenen, dan zal je met veel dingen rekening moeten houden. Zo kan je Customer Acquisition Cost hoger zijn wanner je een nieuwe markt betreedt. Dit kan te maken hebben omdat er een grotere investering nodig is om je marketing goed op gang te krijgen in de nieuwe markt.

Het kan daarbij ook zijn dat nieuwere bedrijven die marketingpersoneel moeten inhuren, of dat langer bestaande bedrijven nieuwe mensen inzetten voor het uitbreiden van de huidige marketinginspanningen. Dan zal de Customer Acquisition Cost ook aanzienlijk hoger zijn.

 

 

Hoe kan jij je Customer Acquistion Cost verbeteren? #

Wanneer jij je CAC wilt verlagen, zal jij moeten werken aan het converteren van leads en prospects naar betalende klanten, het verhogen van de waarde wat klanten krijgen en het gebruik van CRM-platformen om betrokken te blijven van je publiek.

 

Investeer in de conversieratio #

Jij kan een tool als Google Analytics gebruiken om te zien hoe vaak klanten hun winkelwagen verlaten, nadat ze een product hebben toegevoegd, en wanneer ze niet hebben afgerekend. Je kan hiermee nauwkeurig bekijken hoe snel de pagina’s op je website worden geladen en manieren bedenken waardoor jij je webpagina’s aantrekkelijker maakt.

Het is daarnaast ook echt van cruciaal belang om na te gaan of je website goed te zien is voor mobiele gebruikers, en hoe soepel het afreken proces is. Steeds meer mensen gebruiken mobiele apparaten om producten of diensten te kopen. Wanneer je website niet goed is voor mobiele apparaten zullen klanten sneller weggaan.

 

Voeg waarde toe aan je aanbod #

Wanneer jij meer klanten geeft wat voor hen waardevol is, zal je klantwaarde omhooggaan. Dit kan je doen door meet feedback van klanten te verzamelen, en aan de hand van die informatie ga jij proberen te geven waar je klanten waarde aan hechtten.

 

Gebruik een CRM-systeem #

Een CRM-systeem kan je helpen bij het bijhouden van nieuwe klanten, de beweging door de funnel, of en hoeveel ze kopen etc. Je kan met een CRM-systeem ook e-maillijsten en campagnes beheren. Hierbij kan je denken aan promoties of drip campagnes.

What are your Feelings

Powered by BetterDocs

Inhoud
  • Wat is Customer Acquisition Cost?
  • Hoe worden de Customer Acquisition Cost berekend?
  • Welke factoren zijn er van invloed op de CAC?
  • Hoe kan jij je Customer Acquistion Cost verbeteren?
    • Investeer in de conversieratio
    • Voeg waarde toe aan je aanbod
    • Gebruik een CRM-systeem
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien.
InstellingenAccepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieLooptijdOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN